آموزش چگونگی فعال کردن قابلیت نظارت والدین در ویندوز سون

یکی از قابلیت های ویندوز 7 بخش نظارت والدین است. این قابلیت برای اولین بار در ویستا ارائه شد. به کمک امکانات این بخش والدین می توانند برای فرزندان خود یک Account جداگانه تعریف نموده و محدودیت هایی را برای آن تعریف کنند. برای مثال میتوانند زمان استفاده از رایانه و برنامه ها و بازی های قابل اجرا و سایت های قابل مشاهده راتعیین کرد و در صورت نیاز نحوه استفاده از رایانه را در یک زمان مشخص به صورت گزارش مشاهده نمود. تا انتهای آموزش با ما همراه باشد … .

 

 

ابتدا وارد کنترل پنل شوید، بعد روی آیکون Parental Controls کلیک کنید.

 

 

حال لیست اکانت های موجود ( مانند تصویر زیر ) نشان داده شده است و اگر می خواهید اکانت جدیدی برای کودکان ایجاد کنید در انتهای پنجره که ظاهر شده روی عبارت Create a new user account  کلیک کنید.

 

 

 نام مورد نظر را وارد وروی گزینه Create account کلیک کنید.

 

 

روی اکانت ایجاد شده کلیک کنید تا وارد تنظیمات شوید.

 

 

گزینه on را تیک بزنید تا موارد موجود فعال شود.

 

 

 اگر بخواهیم محدوده زمانی مشخصی برای کار کودکان با رایانه در نظر بگیریم روی عبارت Time Limits کلیک کنید تا جدول زمانی ظاهر شود.

 

 

در طول جدول٬ ساعات از 12 نیمه شب به بعد قرار دارند و در عرض جدول هم روز های هفته قرار گرفته اند .روی هر خانه ای که کلیک کنید آبی میشود و در آن زمان ویندوز اکانت را غیر فعال می کند.
روی دکمه ok کلیک کنید تا تنظیمات ثبت شود و به پنجره اصلی برگردید .در پنجره اصلی علاوه بر زمانبندی میتوان در وب سایت های قابل مشاهده و بازی ها و برناامه های قابل اجرا محدودیت هایی را اعمال کرد.

منبع وبسایت نت گارد دات کام.

تامین کنندگان