چرا آنتی ویروس قدیمی شده است؟

computer-virus

همیشه در مسایل و مطالب مربوط به کامپیوتر در مورد «ویروس» می شنویم و می خوانیم. ویروس کامپیوتری مساله جدیدی نیست. اما از زمانی که امنیت کامپیوترها تغییر کرده است، این گرایش نیز تاحدی منسوخ و خطرناک به نظر می رسد.

درست مثل این است که تلفن ها را همچون آن گوشی های بزرگ و قدیمی که روی دیوار نصب بودند، تصور کنید که برای برقراری تماس با فردی در آن سوی مرزها باید با انگشت شماره گیری می کردید. اما امروز تلفن به تکه ای از شیشه و پلاستیک تبدیل شده که همانند کامپیوتر می توان از آن استفاده کرد. حتی به قدری پیشرفت کرده است که می توان با استفاده از آن شاتل فضایی به ماه فرستاد.

 

زمانی در دور دست ها همه نگرانی ها در مورد امنیت کامپیوتر مربوط به آلوده نشدن آن به ویروس بود. ویروس ها خیلی سریع حرکت می کنند و می توانند در عرض چند ثانیه همه روز و اعصاب شما را به هم بریزند. این خرابکاری حتی شاید تا چند روزهم ادامه داشته باشد. ویروس ها اصولا مخرب هستند و اطلاعات را به گونه ای بازنویسی می کنند که دیگر نمی توان آنها را بازیابی کرد. ویروس می تواند چندین روز در کامپیوتر شما خیمه بزند، اما این اقامت خیلی هم طولانی نیست. یعنی می توان امیدوار بود که برای سال های متمادی باعث تخریب کامپیوتر نمی شوند.
البته ما در برابر مشکلات امنیتی که سال ها پیش کامپیوترمان دچار آن شده بود خیلی هم مصون نیستیم. دوره بسیاری از ویروس ها به پایان رسیده است، اما تروجان همچنان وجود دارد و خودنمایی می کند. این بدافزار می تواند به راحتی کامپیوترهای متعددی را آلوده کند. روزانه انواع مختلفی از تروجان کشف می شود که برای ویندوز و اندروید نوشته شده اند. این بدافزارها به گونه ای نیستند که باعث از بین رفتن همه اطلاعات شما شوند. اما خیلی راحت اطلاعات محرمانه شما را سرقت می کنند.
بدافزارها هنوز هم یک مشکل به حساب می آیند. اما دیگر هدف حمله کننده ها تغییر کرده است و قرار نیست قربانی، کدهای مخرب آنها را اجرا کند. بلکه آنها اطلاعات قربانی خود را سرقت می کنند. گاهی دزدیدن اطلاعات بسیار ساده تر از شکستن در و ورود به خانه یا سرقت کارت های اعتباری است.
جمع بندی کلی این حرف ها این است که: همه ما می دانیم که آنتی ویروس ها وجود دارند، اما ین نرم افزار به تنهایی نمی تواند از اطلاعات شما محافظت کند. این روزها بدافزارها برای تخریب و از کار انداختن کامپیوترها تولید نمی شوند، بلکه دزدیدن اطلاعات است که ارزش پیدا کرده. در دنیای امروزی باید به طور همزمان مراقب اطلاعات و کامپیوتر خود بود و فقط مقابله با ویروس ها، به تنهایی راهکار مناسبی به نظر نمی رسد.
پس هم اکنون دست به کار شده و در کنار آنتی ویروس تان، حداقل یک فایروال، یک ضد جاسوس افزار (و/یا) یک ضد باج افزار نصب کنید.

منبع : نگهبان

تامین کنندگان